Eerder geplaatste Fotorubrieken

Hieronder kunt u kiezen uit welk jaar u de fotorubrieken wilt zien met omschrijving. De eerste fotorubriek dateert van 12 januari 1978. Deze rubrieken zijn eerder verschenen in ons plaatselijk blad "DEUSONE". Wij hopen u er een plezier mee te doen om deze rubrieken nog eens te kunnen bekijken.
"Fotostichting Diessen"

Fotostichting Diessen © 2017 GH.
20170917
Reacties zijn altijd welkom via Contactformulier of e-mail info@fotostichtingdiessen.nl of facebook of via telefoonnummer 013 5042413.
FOTORUBRIEK nr. 1017
Omstreeks 1956 moet deze RKDSV-foto zijn gemaakt op het veld langs het Plassepadje. Van 1951 tot 1961 was daar, waar nu ongeveer het bedrijventerrein achter de Emté zich bevindt, het voetbalterrein van RKDSV. We zien hier achttien personen, dus geen compleet elftal. Misschien zijn ze voor een speciale gelegenheid bij elkaar geroepen. Dat zou bijvoorbeeld voor de opname van de dorpsfilm, die in 1956 is gemaakt, kunnen zijn. Op deze film komen n.l. dezelfde spelers voor. Fotostichting Diessen bracht in 2006 deze oude zwartwitfilm en nog een uit 1970 als dvd opnieuw in roulatie. Deze is overigens nog steeds verkrijgbaar.
RKDSV-spelers op het oude voetbalterrein langs het Plassepadje, ca. 1956.
Op onze Facebookpagina vindt u onder ‘Diesselfies’ de tot nu toe ingezonden selfies. Meedoen kan nog tot 1 oktober.
Staande v.l.n.r. Nico van Gils - Jan Kroot - Piet (?) Heuvelmans - Piet Bekkers - Wout van Hees - Frans Moors (bestuurslid) - Jan van Korven.
Zittend v.l.n.r. Ad van Dal - Jan Heuvelmans - Wim Vugts - Piet van Hees - Jo Stokkermans - Jan Vugts - Sjef Smetsers - Wout Vugts - Jan Verhoeven - Jan Broeders - Harrie Moors. De twee jongens op de achtergrond zijn ons niet bekend.