FOTORUBRIEK nr. 1093
Bijgaande foto is gemaakt op zondag 27 augustus 1961 bij de opening van het nieuwe sportveld van RKDSV achter Villa Maria aan de Beekseweg. Door het doorknippen van het symbolische lint door burgemeester G. Otjens kreeg het publiek officieel toegang tot het veld. Het was een van de eerste officiλle daden van burgemeester Otjens, die vanaf augustus 1960 P. Wijnhoven was opgevolgd als eerste burger van de gemeente Diessen. Vσσr 1961 (vanaf 1951) voetbalde RKDSV op een terrein langs het Plassepadje. In 1967 kreeg men naast het nieuwe veld aan de Beekseweg nog de beschikking over een trainingsveld. In 1973 betrok RKDSV het huidige sportpark De Alsie.
Het nieuwe terrein aan de Beekseweg voorzag in een grote behoefte. In zijn openingswoord memoreerde de burgemeester de successen van het afgelopen seizoen 1960-’61 waarin zowel het eerste als het tweede elftal kampioen waren geworden en gepromoveerd waren.  Na het doorknippen van het lint trok men rond het veld en stelde men zich in het midden op, waar pastoor Vogels de plechtige inzegening verrichtte. Hierna speelde het tweede elftal tegen EDN (uitslag 4-0) en het eerste tegen Tuldania (4-1). We troffen deze foto, gemaakt door M. van Eijndhoven, aan in een album met knipsels en foto’s, dat de Fotostichting heeft gekregen van de familie Mols-Otjens, de nabestaanden van burgemeester Otjens.
Eerder geplaatste Fotorubrieken

Hieronder kunt u kiezen uit welk jaar u de fotorubrieken wilt zien met omschrijving. De eerste fotorubriek dateert van 12 januari 1978. Deze rubrieken zijn eerder verschenen in ons plaatselijk blad "DEUSONE". Wij hopen u er een plezier mee te doen om deze rubrieken nog eens te kunnen bekijken.
"Fotostichting Diessen"

Fotostichting Diessen © 2020 GH.
20200907
Reacties zijn altijd welkom via Contactformulier of e-mail info@fotostichtingdiessen.nl of facebook of via telefoonnummer 013 5042413.
Cadeautip:

Burgemeester G. Otjens opent het nieuwe sportveld van RKDSV aan de Beekseweg op zondag 27 augustus 1961 onder het toeziend oog van pastoor Vogels en RKDSV-voorzitter Jac van de Wouw.

Van links naar rechts zien we Wim Bruurs – Jac van Hoof H.z. – Fons van Gijsel (met vaandel) – pastoor Vogels – kapelaan Langenhoff – Giel Vugts – voorzitter Jac van de Wouw – Bord van Gils – dames van korfbalclub DSV - burgemeester G. Otjens – Jan Broeders – Jos Walle (penningmeester RKDSV) - … van Heerbeek - ? (drager van de schellenboom) - ? .

Aanvulling op FR 1092

Deze Driekampfoto blijkt niet te zijn gemaakt bij de eerste Driekamp in 1970, maar een paar jaar later, op 16 juni 1974, toen deze opnieuw in Haghorst werd georganiseerd. Alle namen zijn intussen bekend. Dat zijn: op de achterste rij v.l.n.r. Toon Wieskamp – Andrι Verhoeven – Ad v.d. Aa – Ad Thomassen – Harrie va Dorst – Jan Linnemans – Riet Thomassen – Renι van Zon  - Marianne Loyens – Jan Stokkermans – Jack v.d. Aa – Henk v.d. Wiel – Bert Evers – Kees Klessens. Voorste rij v.l.n.r. Piet de Kort? – Piet van Bijsterveldt – Toon de Wit – Jeanne van Doormaal – Piet van Doormaal – Rien van Bijsterveldt – Peter v.d. Aa – Jeanne v.d. Hout – Jeanne Hesselmans – Marij Hermus. Al met al hebben we nog steeds geen foto van de allereerste Driekamp in 1970. Wie heeft er nog ιιn? Graag melden via onderstaand contactadres.