FOTORUBRIEK nr. 1079
Een van de oudst bekende foto’s van het Diessense carnaval. Hij is gemaakt door Gust de Vries op 16 februari 1958, ergens in Diessen. In dit jaar was het eerste min of meer georganiseerde carnavalsbal in Diessen. Het was in café Nol Verhoeven aan de Julianastraat.
Te oordelen aan de achtergrond is deze foto gemaakt in de buurt van de kerk of het klooster. Wie deze kinderen zijn, vermeldt Gust niet. Enkel: “4 Kinderen in Carnavalscostuum te Diessen”. Vermoedelijk gingen ze verkleed langs de huizen om hun liedje te zingen en geld op te halen (in het kleine busje) voor de missie en heeft Gust hen toen op de foto gezet. Mocht u weten, wie deze kinderen zijn, laat het ons dan weten via onderstaand contactadres.
Eerder geplaatste Fotorubrieken

Hieronder kunt u kiezen uit welk jaar u de fotorubrieken wilt zien met omschrijving. De eerste fotorubriek dateert van 12 januari 1978. Deze rubrieken zijn eerder verschenen in ons plaatselijk blad "DEUSONE". Wij hopen u er een plezier mee te doen om deze rubrieken nog eens te kunnen bekijken.
"Fotostichting Diessen"

Fotostichting Diessen © 2020 GH.
20200208
Reacties zijn altijd welkom via Contactformulier of e-mail info@fotostichtingdiessen.nl of facebook of via telefoonnummer 013 5042413.
Cadeautip:

Vier kinderen in carnavalskostuum te Diessen, 16 februari 1958.

Meer over de geschiedenis van het Diessense carnaval leest u in Hers en geens dur Diessen deel 24 (2016) in het hoofdstuk ‘Van Vastenaovend naar Carnaval’ door Ad van Doormaal.