Van de Diessense ploeg op de foto herkennen we de meeste mensen. Vooraan liggend links Ad van Korven, rechts Co van den Hout. Gehurkt en geknield v.l.n.r. … van Dijck – AnneMarie Vugts – Rien de Graaf – Thea Vugts – Annie Timmermans – Wim van Gils – Paul v.d. Velden – Jeroen Hermkens – Jan Vingerhoets - …?....

Staande v.l.n.r. Frans v.d. Hout – Jan v.d. Hamsvoord – Kees van Gestel – Arina Moors – Jan Moors (ploegleider) met de joker – Ad Heuvelmans - ..?.. – Kees? Derks – Ria v.d. Hamsvoord – Ed? Van Spreeuwel – Harrie Heuvelmans – Jan van Laarhoven – Frans van Gils.

Eerder geplaatste Fotorubrieken

Hieronder kunt u kiezen uit welk jaar u de fotorubrieken wilt zien met omschrijving. De eerste fotorubriek dateert van 12 januari 1978. Deze rubrieken zijn eerder verschenen in ons plaatselijk blad "DEUSONE". Wij hopen u er een plezier mee te doen om deze rubrieken nog eens te kunnen bekijken.
"Fotostichting Diessen"

Fotostichting Diessen © 2022 GH.
20220802
Reageren op deze rubriek kan via info@erfgoeddiessen.nl via Facebook of via telefoonnummer 013 5042413.
Veel meer oude foto’s vindt u onder ‘Diessens Fotoalbum’ op onze website www.erfgoeddiessen.nl
Cadeautip:
DIESSENS FOTOALBUM nr. 1141
Op bijgaande foto staat de Driekampploeg van Diessen, vermoedelijk in 1975. De Driekamp was in de jaren ’70 en ’80 van de vorige eeuw een jaarlijks terugkerende sportieve krachtmeting tussen ploegen uit Diessen, Haghorst en Baarschot.
De Driekamp was een wedstrijd in de trant van het toen bekende tv-programma ‘Zeskamp’ van de NCRV en de later nog bekendere internationale tv-topper ‘Spel zonder grenzen’. Het ging bij onze lokale variant niet alleen om fysieke en behendigheidsopdrachten maar ook om theoretische. De Driekamp bestond uit een tiental onderdelen, waarbij men per onderdeel 3, 2 of 1 punt(en) kon verdienen. Door het inzetten van de joker kon men dubbele punten scoren. De winnende ploeg kreeg de wisselbeker, beschikbaar gesteld door de gemeente Diessen. Iedere ploeg bestond uit 24 personen: 8 dames en 16 heren. De organisatie was in handen van RKDSV, EDN ’56 en Comité Baarschot. Van 1970 tot ca. 1985 vond vrijwel elk jaar een Driekamp plaats, telkens in één van de drie kernen. De publieke belangstelling was steeds erg groot. Vermoedelijk was de laatste Driekamp in 1984 of 1985.

De Driekampploeg van Diessen, vermoedelijk in 1975..

Helemaal achteraan bij de toeschouwers ontdekken we o.a. Wim Jansen – Tjeu Bruurs en helemaal rechts Piet Beekman.

Misschien kunnen onze volgers de ontbrekende namen doorgeven. Ook het jaartal en de plaats waar deze Driekamp plaatsvond willen we graag weten.