FOTORUBRIEK nr. 1104
Op 19 juni 1954 fotografeerde Gust de Vries vanuit zijn Sparwinkel aan de Willibrordusstraat 23 deze jongelui die voor zijn etalage stonden. Gust was toentertijd de dorpsfotograaf van Diessen, Haghorst en Baarschot. De meeste evenementen die in ons dorp plaatsvonden, legde hij vast met zijn fotocamera. Hij had die dag al meer foto’s gemaakt, want het was de dag dat het gemeentehuis aan de Willibrordusstraat 12, dat op de achtergrond zichtbaar is,  officieel werd geopend. Voorheen was het gemeentehuis van 1905 tot 1954 in het pand Julianastraat 33 (nu bakkerij Van Hulten). In 1952 kocht de gemeente het woonhuis van de familie Van Dijck aan de Willibrordusstraat 12. Na een grondige verbouwing werd het op 19 juni 1954 officieel geopend. Meer over ‘De raadhuizen van Diessen’ leest u in Hers en geens dur Diessen deel 1 (1993).
Eerder geplaatste Fotorubrieken

Hieronder kunt u kiezen uit welk jaar u de fotorubrieken wilt zien met omschrijving. De eerste fotorubriek dateert van 12 januari 1978. Deze rubrieken zijn eerder verschenen in ons plaatselijk blad "DEUSONE". Wij hopen u er een plezier mee te doen om deze rubrieken nog eens te kunnen bekijken.
"Fotostichting Diessen"

Fotostichting Diessen © 2021 GH.
20210215
Reageren op deze rubriek kan via info@erfgoeddiessen.nl via Facebook of via telefoonnummer 504 2413.
Cadeautip:

Groep jongelui voor de etalage van Sparwinkelier Gust de Vries in de Willibrordusstraat op 19 juni 1954, de dag dat het gemeentehuis aan de Willibrordusstraat 12 officieel werd geopend.

Van links naar rechts herkennen we Tonnie Verhoeven – Jo Heuvelmans - ? – Toos Vingerhoets – Sjan Heuvelmans – .. van Korven? – Annie Heuvelmans – Piet van Hees – Frans van Gestel.

Meer oude zwartwit foto’s vindt u (nu nog) op deze website. Op onze nieuwe website www.erfgoeddiessen.nl leest u meer informatie over onze stichting. Op de webshop kunt u al onze boekuitgaven zien en bestellen.