FOTORUBRIEK nr. 919
Bijgaande foto dateert van 6 november 1931 toen burgemeester Voets tot burgemeester van Diessen werd ge´nstalleerd. In een grote optocht liep een feestelijke stoet met verenigingen en burgers  over het Laar en de Willibrordusstraat. Waarheen? Vermoedelijk naar de pastorie, waar de nieuwe burgemeester werd voorgesteld aan de pastoor Van Enschot.  Antonius J.L. Voets werd op 12 april 1902 te Rosmalen geboren. Hij was dus op 29-jarige leeftijd al burgemeester van Diessen. Hij overleed op 16 juni 1962 te Nijmegen. Hij was burgemeester van 1931 tot 1943.

Links zien we het Heilig Hartbeeld, dat daar in 1926 geplaatst werd ter gelegenheid van het zilveren priesterjubileum van pastoor Van Enschot. De Willibrordusstraat is hier nog niet verhard. Rechts zien we nog een gedeelte van de voorgevel van het huidige pand Willibrordusstraat 2, waar toen de familie van (smid) Heuvelmans woonde. Op de achtergrond het huis van Toon van Riel, waar in het linkergedeelte sigarenfabriek Fumator gevestigd was. De Docfastraat was een zandweg waarlangs nog maar een paar huizen stonden.  Links zien we de huidige panden Docfastraat 9 en 11.
De foto is gemaakt door Harrie Sevens (nr. S0268).

Optocht door de Willibrordusstraat b.g.v. de installatie van burgemeester Voets,                   6 november 1931.