FOTORUBRIEK nr. 796
Van 1922 tot 1932 was Henricus van Enschot pastoor van Diessen. Hij was een zoon van de burgemeester van Goirle en een echte BourgondiŽr die hield van het goede leven en die niet onomstreden was in Diessen. Tijdens zijn pastoraat  wilde hij het culturele leven van Diessen op een hoger plan krijgen. Dat gebeurde vooral door dure toneelproducties en het organiseren van grote activiteiten van de Boerenbond en de RKJB, de Jonge Boerenstand. Bijna iedere Diessense jongen was in de twintiger jaren lid van de RKJB, die toen ook vrijwel de enige vereniging was. Bij pastoor Van Enschot leek alles te kunnen. Zijn opvolger pastoor Van der Linden werd opgezadeld met een grote schuld door de onverantwoorde uitgaven van zijn voorganger. Op onderstaande foto, daterend uit 1930, zit pastoor Van Enschot temidden van het bestuur van de RKJB voor het patronaatsgebouw. (Repro Gust de Vries, nr. 416-09).

Bestuur Rooms-Katholieke Jonge Boerenstand, ca. 1930, voor het patronaat.

Staande v.l.n.r. Harrie de Weijs Adr.z. - Kees van Gestel - Jan Verhoeven Jefz. - Jantje Kroot Janz. - Frans Hendrikx Jefz. - Toon van Spreeuwel Seb.z. - Willem Liebregts Adr.z.
Zittend v.l.n.r. secretaris Jos Vingerhoets Adr.z. (Watermolen) - voorzitter Jac van Riel Keesz. - geestelijk adviseur pastoor Harrie van Enschot - Jan Kroot, voorzitter RKBB.