A.s. zondag wordt deel 5 van Hers en geens dur Diessen, een uitgave van de Fotostichting Diessen, gepresenteerd. Een van de hoofdstukken in dit vijfde deel gaat over 't Huiske ten Halve en zijn bewoners. Behalve boerderij was 't Huiske jarenlang ook herberg. In 1938 stopte de familie Van Gestel met het Gafé. Niet iedereen bleek dit te weten. Zelfs na de oorlog, ruim 7 jaar na de sluiting, is het nog gebeurd dat er iemand zonder kloppen de voordeur openmaakte en een flesje donker bier bestelde.
Ad van Doormaal beschrijft in Hers en geens dur Diessen onder meer het leven van Kees (Kiske) van Gestel, die van 1921 tot 1968 een belangrijke rol vervulde in verschillende Diessense landbouworganisa­ties. Kees experimenteerde met proefvelden, onder andere met aardappelen, voederbieten, rogge en stoppel knollen. Als boer was hij een perfectionist. die probeerde om de maximale productie van zijn land te halen. Na veel experimenteren was hij erin geslaagd om een eigen ras stoppelknollen (op z'n Diessens: ‘gruun’) te ontwikkelen. Dit ras, dat de naam SILOGA droeg, was ingeschreven in de officiële rassenlijst.

Kees en Mina van Gestel hadden één zoon, Jan. Hoogtepunt in het leven van Kees en Mina was ongetwijfeld de priesterwijding van Jan op 4 juni 1966. De feestelijkheden rond de eerste H.Mis van Jan op zondag 19 juni 1966 (precies op de dag van de zilveren bruiloft van Kees en Mina) in de Willibrorduskerk in Diessen waren groots. Bovenstaande foto is op die dag genomen. We zien Janus Plasmans (links) en Sjef de Brouwer als vendeliers van Gilde Sint Sebastiaan in de Waterstraat op weg naar de optocht. Op de achtergrond zien we meisjes van de RKJBB (jonge boerinnen) en 't Huiske ten Halve. Het complete verhaal van 't Huiske ten Halve en de familie Van Gestel leest u in Hers en geens dur Diessen deel 5.