Vijfendertig jaar geleden, op 12 augustus 1962, maakte Gust de Vries deze foto op een Jong Nederland­kamp in Liempde. Onder leiding van o.a. Kees van Gils Antz., Ad Liebregts W.z. en Kees Roozen M.z. kampeerden zo'n 20 jongens van 12 tot 14 jaar een week lang in de bossen van Liempde. In net midden van de week kwam het thuisfront op bezoek. Tijdens dit bezoek is deze foto genomen. De toeschouwers kijken lachend naar een jongen Jan de Vries die het spelletje 'centje happen' aan het beoefenen is. In een wasbak gevuld met water liggen muntstukken (centen) op de bodem die er met de mond moeten worden uitgevist zonder daarbij de handen te gebruiken. Voor de speler is de lol minder groot, of het moet zijn dat hij een paar centen uit de bak heeft gehapt. Die mag hij n.l. zelf houden. (Foto Gust de Vries, no. 50-9).

v.l.n.r Jos Hendrikx Adr.z. -Kees van Helvoirt Antz. - Dré van Dijck - Jan van de Wiel - Rien schilders - M.z. - Frans van Gestel N.z. - Janus Schepens (met hoed) - Jan Vugts - speler Jan de Vries Gz. - Wil van den Hout C.z. - Jozef van der Aa - Noud van Gils Antz. - staande Jan Hendrikx Adr.z. - Kees van Roovert C.z. Op de achtergrond zitten nog twee onbekende jongens. De jongen die achter de rug van de speler nog net zichtbaar is, is Ad Schepens Adr.z.