In deze vijfhonderdste aflevering van de Fotorubriek plaatsen we een foto van de grote animator van deze rubriek: Gust de Vries. Al 500 afleveringen in bijna 20 jaar voorziet hij deze rubriek van foto's. Vele waren door hem genomen, andere door hem gereproduceerd. Aanvankelijk, van 1978 tot 1992, zorgde de redactie van Deusone voor het 'praatje bij het plaatje', waarbij de achtergrondinformatie en de namen veelal door Gust werden aangeleverd. Sinds 1992 heeft de Fotostichting Diessen deze rubriek van de redactie overgenomen. De meeste foto's komen nog steeds uit het rijke archief van Gust. Af en toe publiceert de Fotostichting een foto uit haar eigen collectie. Vandaag vieren wij (de Fotostichting en Gust de Vries) een klein feestje, bij gelegenheid van deze mijlpaal. Ook 15 jaar geleden, op 27 mei 1982, was Gust het middelpunt van een feestje. Het betrof zijn afscheid als conciŽrge van de Willibrordusschool. Ruim 7 jaar was hij daar het manusje-van-alles en een grote kindervriend. Op onderstaande foto (genomen door een leerkracht van de basisschool met het toestel van Gust) bieden zijn twee kleinzoon≠tjes Anthony en Paul van laarhoven hem in de speelzaal van de kleuterschool het afscheidscadeau van de kleuters aan. (no. 639-9).

V.l.n.r. Koen Plasmans Pz. - Guido Vingerhoets G.z. - Bart Abrahams B.z. - Camiel Donkers Az.- Paul van der Sande J.z. - juffrouw Ans van Ham-van Krieken - Susan van Dijck Ad. - Francien Hendriks M.d. - Paul van laarhoven J.z. - Anthony van laarhoven J.z. - ? - Rob Schilders F.z. - ? - Gust de Vries - Inge Schepens Wd. - ? - Ivo Liebregts Wz. - ?