Onderstaande foto is niet in Diessen gemaakt en er staan ook geen Diessenaren op. Toch zullen oudere Diessenaren nog wel herinneringen hebben aan deze mensen: de Keiezen die in de jaren '50 het kamp De Spreeuwel in Westelbeers, op de grens van Baarschot en Westelbeers, bevolkten. De Keiezen waren afkomstig van de Molukken, dat onderdeel was van het toenmalige Nederlands IndiŽ, het huidige IndonesiŽ. Tijdens de Indonesische vrijheidsstrijd kwamen veel Molukkers met de Nederlandse militairen mee naar Nederland. Hier werden ze ondergebracht in kampen. In kamp De Spreeuwel zaten voorname≠lijk Keiezen, afkomstig van de Kai-archipel voor de kust van Nieuw-Guinea (het huidige Irian Jaya). Hoewel ze op grondgebied van de gemeente Oost-, West- en Middelbeers woonden, waren veel Keiezen georiŽnteerd op Baarschot en Diessen. Het grote cultuurverschil zorgde wel eens voor problemen. Zo eindigde een voetbalwedstrijd tussen twee elftallen van Keiese en Baarschotse jongens in een vechtpar≠tij. Over het algemeen waren er weinig conflicten. Sommige Keiese jongeren sloten zelfs vriendschappen met Baarschottenaren. Twee broers, Jopie en Anton waren goed gezien onder de Diessense jeugd. Op een Molukse bruiloft, op 21 mei 1956, werden diverse Diessenaren uitgenodigd. Gust de Vries maakte toen onderstaande foto (no. 213).
Mochten er lezers zijn die nog meer bijzonderheden aan deze foto kunnen toevoegen of nog meer informatie kunnen verschaffen over het verblijf van de Keiezen op De Spreeuwel, dan gelieven zij contact op te nemen met onderstaande adressen.

Keiese bruiloft op kamp De Spreeuwel op 21 mei 1956. Links op de achtergrond het bruidspaar.