Zoals u ongetwijfeld weet en ook elders in deze Deusone kunt lezen, heeft Cor Heuvelmans de Herculesprijs 1997 gewonnen.
Cor is onder meer al vele jaren actief in het Diessense amateurtoneel. Ze speelde aanvankelijk bij de toneelgroep van KVO en NCB. In 1980 groeide deze club uit tot toneelvereniging 'Ons Genoegen'. Elf maal stond Cor voor Ons Genoegen op de planken. De laatste jaren speelt ze bij de toneelclub 'De Tobbers van Toen'.
Cor speelde per definitie een opvallende rol. Haar typetjes waren altijd apart, nooit gewoon. Of ze nu een excentrieke kunstenares speelde of een doortastende volksvrouw, ze deed het altijd met volle overtui­ging. Onvergetelijk was haar rol in 'Beloofd is beloofd'. Ons Genoegen speelde deze plattelandskomedie in 1985 met zeer veel succes. Hoogtepunt van het stuk was de scène waarin Cor achterop de fiets van haar zoon de postbode het podium op kwam rijden. Ze had zich aan het zadel vastgeriemd met een gordel: 'Anders val ik d'r af!'
Eveneens een groot succes was de komedie 'Drie is teveel', die in 1987-1988 werd opgevoerd. Onderstaande foto toont een scène uit dit stuk.

V.l.n.r. Marian de Brouwer, Wim de Laat, Jan van Riel, Bema van Gils, Wil Vennix, Cor Heuvelmans, Ben Bruurs, Riet Rombouts, Riet van de Schoot.