Historische foto’s van Diessen selecteren en beschrijven iets voor U?

Stichting Erfgoed Diessen heeft een unieke collectie van ongeveer 20.000 foto’s over het leven in Baarschot, Haghorst en Diessen (de voormalige gemeente Diessen). De fotocollecties van de bekende Diessense dorpsfotograaf Gust de Vries, van de familie Sevens en van de voormalige gemeente Diessen zijn hierin opgenomen.  Daarnaast hebben ook particulieren en verenigingen foto’s aan de stichting overgedragen.

Stichting Erfgoed Diessen wil het mogelijk maken dat iedereen online foto’s kan zoeken in onze collectie. Om dat voor elkaar te krijgen, is het noodzakelijk om de fotocollectie te plaatsen op een externe database. We hebben gekozen voor de database van de Brabant Cloud, onderdeel van Erfgoed Brabant.

Stichting Erfgoed Diessen zoekt vrijwilligers die, zodra het weer kan, samen met ons uit de collectie geschikte foto’s zoeken en beschrijven. Het beschrijven gaat op een eenvoudige manier aan de hand van trefwoorden die samen met de foto’s in het registratiesysteem van de Brabant Cloud worden opgeslagen.

Uiteraard zorgen we voor een korte training voor de deelnemers, lokaal in Diessen. Enige kennis in het omgaan met een computer is daarbij natuurlijk wel handig.

Heb je hiervoor interesse? Neem dan contact op met:

Ad Reijrink

ajamreijrink@gmail.com